Pages

Tuesday, March 29, 2011

Teruna Idaman

Assalammualaikum...teruna idaman?????hahhahaha...tajuk n3 yg klakar..slalunye aku taip2 dulu,last skali bru tulis tjuk sbb tu tjuk n3 aku slalu melalut je dr isi yg ditaip..hahahah..tp kali ni lain sket..sbb jelas tuk n3 kali ni aku tau nk tulis n story psl ape...:P..tadi mse blik td, aku terserempak ngan seorang kenalan,taraf abg r..sapaannya aku smbut dgn senyum menyengih je..hanya mampu give him 5 je memandangkan jauh bnor klu nk tegur gne sore pun. Dlm jarak yg jauh dan bermodalkan bhsa isyarat,kenalan tu pun bertanya kan aku sorg je ke..pastu aku memblas isyrat mengiakan ptanyaan kenalan tu sambil menyegih lg..hahahha...pastu kenalan tu pun mengeleng n menunjukkan riaksi "siannya minah tu"...hahahha..terlepas ketawa aku kt dlm kete bila kenalan tu berlalu pergi.

Itu adalh sumber idea aku utk menulis mlm ni...buekkkk...gaya mcm le penulis novel!..'menyampah mak!'..hohoho...aku pun bukan x mau crik teruna idaman,tapi seriously aku penakut r...tah...aku sendiri konpius..aku ni mls nk pk nk crik pakwe ke kekasih ke...kuar dating2..publish seantero aku punye kekasih ke...even sometimes bile tgok bebudak berkasih-kasihan aku pun mcm rasa wahhh bahagianyeee..then followed by kasihannyeee...tapi yang pasti aku mencari suami..lelaki mmg ramai tp lelaki utk dijadikan suami tu yg payah..tambah2 plak jenis pempuan yg x gurlish mcm aku ni..dh la outdated,taste org2 lame,x pndai bersosial,sume x pandai..yg tau hal2 yg berlevel 30an ke atas..pkran mcm makcik2 je...langsung x trendy n remaja mude mudi...x kisah la...aku tau mmg ni pun kelemahan aku...n yang pasti mmg ni pun diri aku...jadi no wonder la aku rileks je lone ranger je mrantau di sini..

Sebenarnya,ada la type mamat yg berkenan di hati..tp dek kerana rasa rendah diri n takut aku mls nk layan sgt perasaan bunga2 sakura di hati ni..biaq pi la...tp aku kan jenis direct to da point...mmg gile..once aku yakin aku ada perasaan special kt dia,aku akan bgtau je...gentelewoman x aku????....hahahahha..tp mamat tu reject dgn berlapik..even x nampak pun dia mereject tp reason tu aku dh msk sgt dh..bukan ape..aku byk gak jd konselor pd mbr2 lelaki yg nk reject pempan yg jth ht pd dorg...jd x de hal la..aku jenis yg no heart feeling pun...as long aku tidak di dungu2kan aku jenis yg sempoi je..heheheheh...cume tu la...aku segan bile ada yg bertanya2 why am i be single...lg 1 aku rasa ALLAH belum bukakkan pintu hati aku..ALLAH belum bg jodoh utk aku...sbb aku slalu berdoa klu mmg dh ada jodoh utk aku,aku mohon ALLAH pandu aku mendekatinya,mempermudahkan urusan,dan memberkatinya...aku yakin pd doa aku tu..sbb ALLAH MAHA MENGETAHUI apa yg tersirat di hati aku n ALLAH tau bakal suami yang aku mohon padaNYA...aku x nak menjadi wanita yg hilang maruah nya kerana mencari cinta lelaki..yang hilang akidah nya utk mendapatkan perhatian lelaki..yang ternoda imannya bermegah kerana lelaki...aku mohon semua yang prihatin pd kesejahteraan aku mendoakan,aku ttp dgn pendirian dan semoga aku menjadi wanita yang sentiasa berusaha untu indah dan suci pada agamaku even aku tidaklah seindah pada pandangan mata manusia...amin...jd tlg la jgn persoalkan aku yg lone ranger..doa kan yg terbaik k...luv u all friends...:)

0 comments:

Post a Comment